Wikia

Alonso de Gaspar is de gevreesde zombie piraten kapitein van de Ondode Zeemeermin. Hij beheerst over de Middellandse Zee, opzoekt naar wraakzucht en rijkdom. Hij werd geboren in Spanje en kwam uiteindelijk in dienst van de Spaanse marine. In dienst van de Spaanse marine werd Alonso aangewezen als eerste stuurman van de Santa Maria, het schip van Christoffel Columbus. Toen het schip de kust van Amerika bereikte, werd Alonso het slachtoffer van een vloek. Op de terugreis naar Spanje veranderde hij in een levenloze zombie waardoor Columbus hem naar de bodem van de oceaan liet zinken, geketend aan een anker. Na honderd jaar werd hij bevrijdt door een aquatisch wezen genaamd een Siren en zwoer hij wraak te nemen op de Spanjaarden. Sinds dien terroriseert hij met zijn schip de Spaanse kusten.

Biografie Edit

Achtergrond Edit

Alonso de Gaspar werd geboren in 1463, in Vigo aan de Spaanse kust. Zijn ouders waren vissers die hij in zijn jeugd vaak hielp. Naarmate hij ouder werd wilde hij meer van de wereld zien en meldde zich aan bij de Spaanse marine. In de marine bleek hij erg leergierig te zijn en een waardevol lid van de Spaanse vloot. Het duurde dan ook niet lang tot hij benoemt werd tot eerste stuurman van de Santa Maria, een belangrijk Spaans schip.

Tocht naar de Nieuwe Wereld Edit

In 1492 kreeg Christoffel Columbus de opdracht om een nieuwe route naar Indië te zoeken. Columbus verkoos de Santa Maria als zijn vlaggenschip voor de lange tocht. Columbus gaf Alonso het bevel om naar het westen te varen. Hoewel Alonso vreesde om van de Aarde af te varen, volgde hij de bevelen van zijn kapitein op. Naarmate het schip richting het westen vaarde, vreesde Alonso voor zijn leven.

Op 12 oktober 1492 kwam er inderdaad land in zicht, een eiland in de Caribische zee. Columbus doopte het eiland tot San Salvador. Columbus dacht dat hij Indië bereikt had en noemde de inwoners daarom Indianen. Maar hij trof geen spoor aan van de machtige en rijke beschavingen die Marco Polo had beschreven. De Indianen liepen naakt rond en leefden nog in het stenen tijdperk.

De vloek Edit

Alonso werd aangewezen om het eiland te verkennen.

Around Wikia's network

Random Wiki